Voetbalkooi stapje dichterbij

sshot-19Afgelopen week heeft de dorpsraad een gesprek gehad met Stadswerk omtrent de beloofde voetbalkooi. Vorig jaar kwam er een grote som geld beschikbaar uit de Plasterk gelden voor een ontmoetingsplek cq. sportplaats voor de jeugd.

In aanloop naar de bouw van het nieuwe dorpshart zal de huidige plek op het handbalveld verdwijnen. Al ruime tijd zijn we bezig om voor de jeugd een alternatief te vinden en daar blijk schot in te komen.

Stadswerk heeft voor de beoogde plek nabij de IJsbaan ook opdracht van de gemeente gekregen om het terrein op te knappen. Het asfalt is erg slecht en er parkeren voornamelijk grote vrachtwagens.

Dit is een win-win situatie; het pannaveld wordt geüpgraded naar een mooie voetbalkooi en het parkeren wordt verbeterd. Stadswerk gaat nog in gesprek met de IJsbaan en de paardenclub over het bijvoorbeeld aanleggen van doorrijvlakken zodat ook paardenwagens makkelijker kunnen parkeren. Tevens hebben we een balletje opgegooid over de glasbak waar bijna meer glas omheen ligt dan erin. Ondergrondse containers zijn helemaal van deze tijd.

Voor de IJsbaan, paardenclub en snackbar zal het aangezicht aanzienlijk verbeterd worden maar ook voor Stompetoren; de wijk zal er uiteindelijk op vooruit gaan. Ook heeft de dorpsraad een alternatief voor de paardenclub bedacht voor het parkeren bij grote evenementen.

Na de gesprekken met alle partijen zal een vergunning aangevraagd gaan worden en we vermoeden dat er voor het eind van het jaar toch wel iets moet staan.

(Op de foto de voetbalkooi in Stad van de Zon die zo’n beetje alle mogelijke opties heeft en wij hebben opgegeven als referentie)