Geen Slootenfondsavond in De Vriendschap

PERSBERICHT

Ook het Slootenfonds heeft te maken met beperkingen betreffende de feestelijke uitreiking van oorkondes voor de vrijwilligers van het jaar. Vanwege alle Covid-19-maatregelen is het niet mogelijk om dit in een gezellige sfeer in Café De Vriendschap plaats te laten vinden.

Er is overwogen om in een tour langs de dorpen de onderscheidingen uit te reiken. Echter, er mogen maar maximaal 4 personen buiten bij elkaar komen. Daarom is ook dit voor het bestuur geen optie.

Het bestuur heeft gewikt en gewogen en is tot besluit gekomen om dit jaar géén Slotenfondsonderscheidingen uit te reiken aan de vrijwilliger in de dorpen van de voormalige gemeente Schermer.

Toch wil het bestuur recht doen aan de traditie van het Slootenfonds en is daarom wél op zoek naar de vereniging van het jaar. De vereniging van het jaar ontvangt 500 euro uit het Slootenfonds.

Het bestuur roept u op om vanuit de dorpen in de voormalige gemeente Schermer om vóór 1 november een voordracht voor een vereniging te doen bij de dorpsraad van uw dorp.

De nominaties worden zorgvuldig beoordeeld door het bestuur van het Slootenfonds en op vrijdag 13 november zal de prijs uitgereikt worden.